Zakończyliśmy kolejny etap prac w dolnym kościele. Autorką projektu i jego główną wykonawczynią jest p. Jadwiga Wilga-Steyer, absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu (mgr Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa), absolwentka stypendium konserwatorskiego Institut royal du Patrimoine artistique w Brukseli, długoletni pracownik Państwowego Przedsiębiorstwa Pracownie Konserwacji Zabytków w Gdańsku. Do jej ważniejszych prac w kraju zaliczyć można prace: w oliwskim zespole pocysterskim (Wielki Refektarz, Krużganki, Katedra pw. Świętej Trójcy), w kościele pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła, w Dworze Artusa, w kościele pw. Wniebowzięcia NMP w Redzie, w kościele pw. Podwyższenia Krzyża w Tczewie, w kościele pw. Świętej Trójcy w Wejherowie, kaplice wejherowskiej drogi krzyżowej i wiele innych (również poza granicami Polski).
W naszym kościele polichromię wykonano modyfikowanymi farbami akrylowymi. Przyjęta technologia polegała najpierw na wykonaniu kolorowych podkładów, na które następnie naniesiono laserunkowo farbę. Malowano plamą rozwibrowaną, tak aby miejscami prześwitywało podłoże, wzbogacając gamę kolorystyczną polichromii. Promienie powstały z farb mieszanych z pigmentami na palecie.
Złocenia wykonano płatkami szlagmetalu. Boczne tła dookoła obrazów pokryto szelakiem rubinowym dla uzyskania efektu ciemniejszej złotej barwy. Okrąg w partii środkowej zachował kolor oryginalny. Chmury przy Duchu Świętym pomalowano na podkładzie ze szlagaluminium. Podobnie opracowano księżyc. Herb Jana Pawła II wykonano złotem płatkowym na poler.

























